Jensen

Alla inlägg under september 2013

Av Maria Jensen - 30 september 2013 13:38

Verkar ju funka?
Haha. Idag ringde mamma för o berätta att dom satt upp mig för op den 24/10 :-D alltså bara tre veckor kvaaar. Ska bli så jääkla skönt!

Fick Gallstenanfall igår igen.. blä.
Så mamma va gullig nog o ringa o skulle pressa på dom på op lite. Men var redan bestämt den 24.e :-)

Sen ska jag tatta mig imorgon o min goa vän Patricia ska va barnvakt till alice.

Ska fortsätta på underarm. Så snart börjar me helarm ta fart :-)

Nä nu får jag ta o städa lite :-)

Av Maria Jensen - 30 september 2013 13:32

Ska prova blogga ifrån mobilen nu. Funkar det kommer det bli betydligt mer bloggande ;-)

Av Maria Jensen - 28 september 2013 09:17

Känns som denna vecka varit skiit lång...haha, känns som det borde va måndag idag ;)


Ikväll kommer iafall våra vänner hit och vi ska ha lite spelkväll, Ska bli mys! ;) fixat nya spel. Så hoppas dom ska va roliga :D



       

Kanske nån som provat?


Sen imorgon ska vi till mina föräldrar. Liam har veeerkligen saknat dom! Han pratar hela tiden om

Mommmo och vill vi ska åka till henne ;)


Förresten, jag funderade jag skulle börja med viktväktarna för dom som ammar :)

Har som sagt problem med gallsten och kan nästan inte äta något heller.

Behöver mattips och grejer som gör hon får i sig bra näring och sen tappar man lite till är ju

det bara ett plus ;)


Någon som testat viktväktarna?


Tänkte jag skulle ha både App och gå på Möten :)


funderar lite på onlinepaketet med...någon som testat det?


     


Oj nu vaknade visst alicen bäst o slita sig härifrån. Får skriva mer sen :)


Av Maria Jensen - 27 september 2013 10:43

Idag vakna jag straxs efter kl 06... skiit pigg!! Medans alla tre barnen snarkar gott..

08.30 behagar den första vakna och vid nio var alla vakna ;) hehe


Då blev det film i sängen allihopa och sen blev det lite frukost :)


Nu ville dom ha lite musik...så först ville dom ha nossa nossa...och tom liam "sjunger" med..haha

eller han springer runt i cirklar och skriker noossaaa, meelissaa. haha


och nu är det disco på högnivå nu blev det  shakiras http://www.youtube.com/watch?v=pRpeEdMmmQ0

Så det dansas så det står härliga till..haha.


Bästa starten en fredag iaf!!


Snart kommer farmor med hit och sen ska tuva följa med dit och sova ikväll :)

Av Maria Jensen - 25 september 2013 15:50

Idag har det blivit mammayoga och tjejdag med min tuva!!


Vi har varit hos frissan,shoppat och ätit gott. Sen hämtade vi lillebror och nu blir det snart lite lek i lekparken innan

vi ska börja med maten :)

           

har varit en mysig dag!!


Nu ska jag försöka få tag i någon på kirurgiska Kliniken och skynda på min Operation.


Har sedan Alice var två veckor haft problem med gallstens anfall. har åkt ambulans och haft många anfall.

Riktigt jobbigt med små barn hemma också!

Nu är jag äntligen beviljad operation så hoppas den kommer snart!!

     

Av Maria Jensen - 24 september 2013 15:59

Hahah Sen glömde jag säga att vi även hade en överrasknings Möhippa för tess sist hon var här :D


Eftersom jag inte kunde följa med till cypern o inte några till heller tyckte jag vi kunde dra igång

en överrasknings möhippa ;)


               


Sen har jag även hunnit med o ha en liten tjejmiddag med mina girls under min graviditet.

Hahah den spårade väl ut liiiiite eller ? ;) haha. Men ruuuggit kul hade vi iaf :D

 


Sen för att hoppa lite ytterligare så har hela familjen varit på Ystad djurpark :)

   


Nää nu får det blir mer update imorgon. Nu ska jag o barnen ut o busa i trädgården igen :)


Ciaaao <3


var också väldigt mysigt :)


Av Maria Jensen - 24 september 2013 15:07

Oj oj oj vad man glömt o blogga..


Min kusin frågade idag om jag har blogg... och dom kom jag på aaah just ja..haha

fick tom skicka om nytt lösen då jag glömt bort vad jag hade ;)


Men nu är jag mammaledig med min lilla Alice så nu ska jag hinnna blogga igen :)



Jaa Oj vart ska man börja?


Kan iaf säga att jag hunnit med o vara gravid bland annat ;)

       


Och resultatet blev en lite Alice Maria Jensen    Som föddes den 6 JUNI på Nationaaldagen ja ;)


     


Förlossningen gick snabbt och bra :)


Förlossningsberättelse kommer sedan :)


Sen efter det så fyllde min lilla prins 2 år den 18 Juli! 

   

 


Och eftersom liam inte tycker om tårtor kakor pannkakor sylt osv..haha så fick det blir med det han gillar BÄST


Mögelost,kex,bröd,vindruvor och kallskure M.M t!!  Muuuums tyckte även mamma o pappa ;)

 


Dagen efter det så Åkte pappa tony till cyper.  För hans syter tess o steven skulle gifta sig!!

jag hade fått äran att vara brudtärna och allt... men så kom en lite alice emellan =(

var såååå ledsamt o inte kunna följa med!! ååh vad det kändes i hjärtat på deras bröllopsdag!!

Men men...

         

 

fick iaf se fina bilder och glädjer mig åt att dom hade det bra!!


Vi bodde hos mamma o pappa o blev BORTSKÄÄMDA :D medans pappa tony va där o hade det gott ;)


Men vi hade det uuunderbart hos mormor o morfar!!


Liam fick maassa egentid med mormor o morfan och dom tog han till ribban o bada på mornarna o det blev

massa cykelturer och lekparker MM.

 

   


Och på eftermiddagen när det svalnat kunde jag o alice också joina ;)

Då vart det stranden,lekparker,promenader och äta gott på Ribbans beach club ;)

Liam gillade lamm!! ;)

     


OCh sen fick jag en tidig födelsedagspresent av mamma o pappa.  göra hårförlägning och färga!!!

samt sitta o njuta av att någon tog ut min förlägning.


det var guuuld värt!!! dom passade barnen och jag njöt !! :D


ville ha något annorlunda så detta blev resultatet ;)

 


Väääldigt ovant men jag börjar trivas mer o mer... nu vill jag ba ha såhär... haha :D


Jaa vad har hänt sen då?


Joo jag o mamma har även varit uppe i Karlskrona med Alice o träffat Farmor,faster ingrid &Annlo <3

Uuuunderbart o träffa en lite del av släkten igen o så länge sen vi träffade någon av dom!!!

     


Sen har vi även hunnit ha dop för Alice!


Hennes faddrar blev Anna, Christian,Tess och Stephen! 


Var ett mysigt dop med dopfika hemma hos oss sedan. var en underbar dag!

 

       

   



Var sååå mys tess med familj stannade så länge!! hade velat ha dom här längre!!

ååh vad om saknas!

   

 

 

 



Presentation


Är en Norrlands tjej som bor i Skåneland!

Kommer blogga om min vardag, mammalivet,blivande studier och fin fina produkter ifrån Linda Marie Hirvonen

*L.M Design Made For You *

L.M Design Made For You

Alice Maria Jensen

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Liam Tony Jensen

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Tuva Ida Jensen

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards